کد خبر: ۱۷۵۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
شهرداري تهران در حالي براي گسترش غيرقانوني بهشت زهرا به سمت باقرشهر خيز برداشته است كه هنوز هيچكدام از تعهدات قبلي خود را نسبت به این شهر عملی نکرده است.

به گزارش رجانیوز، حسين كلخوراني معاون خدمات شهري شهرداري تهران امروز در گفتگو با یک خبرگزاری خبر از توسعه بهشت زهرا به سمت باقر شهر داد این در حالی است كه هم اكنون  نزديكي بيش از حد اين گورستان به خانه‌های اهالی باقر شهر مشكلات زيادي را براي آنها ايجاد كرده است.

عدم برنامه ريزي دقيق و نبود اراده اي جدي براي ايجاد گورستان‌هايي جديد درغرب و شرق تهران كه مدت‌هاست در دست بررسي قرار دارد و وعده آن از سال 1387 توسط مسئولان ذی ربط داده شده، باعث شده است تا اموات پايتخت به سمت اين گورستان در جنوب شهر روانه شده و روزانه قريب 180 نفر دراين مكان دفن شوند.

با این حال معاون خدمات شهري شهرداري تهران از در دستور كار بودن گسترش دوباره بهشت زهرا خبر مي‌دهد كه شهرداري تهران هنوز نسبت به انجام تعهدات خويش نسبت به باقرشهر كه در قبال توسعه سه سال پیش بهشت زهرا داده بود، اقدامي نكرده است.

شهرداري تهران در سال 87 با جو سازی رسانه‌ای و ملتهب کردن فضای روانی جامعه  مبني بر اینکه ظرفيت بهشت زهرای تهران به پایان رسیده و دیگر جایی برای دفن اموات نیست، مسئولان باقرشهري را علی رغم نارضایتی شدید، مجاب كرد تا بخشي از زمين‌هاي اين شهر به مساحت 160 هكتار را به توسعه بزرگترين گورستان تهران اختصاص دهند.

شهرداري تهران در قبال اين لطف مردم و مسئولان باقر شهر، 11 تعهدعمراني را به مردم جنوب تهران داد اما تا كنون خبري از انجام آن تعهدات نشده است.

تعهداتی که به اذعان مسئولان باقرشهر علي رغم پيگيري هاي فراوان و حتي تصويب درشوراي شهر تهران هنوز اجرایی نشده است.

ساخت پارك 33 هكتاري، ساخت پل تقاطع غير همسطح در سه راهي باقرشهر، توسعه حمل و نقل عمومي، تغيير مكان ايستگاه مترو باقر شهر و اجراي طرح زير گذربهشت زهرا (س) از جمله اين تعهدات يازده گانه شهرداري تهران به باقرشهر بوده است كه طبق توافق بايد 18 ماهه به مرحله اجرا در می آمد اما با گذشت قريب سه سال و در حالي كه هنوز خبري از انجام این تعهدات نيست، شهرداري تهران توسعه دوباره بهشت زهرا آن‌هم به سمت باقرشهر را در دستور كار خود قرار داده است.

خواسته به حق مردم جنوب پایتخت در حالی در موج رسانه های ریز و درشت شهرداری تهران هضم می‌شود، که بارها شهردار تهران نسبت به  کم کردن فاصله شمال و جنوب پایتخت تاکید کرده است.

علاوه بر خلف وعده مديريت شهري در انجام خدمات متعهد شده براي مردم جنوب تهران، بايد به اين نكته دقت داشت كه سرازير كردن مشكلات پايتخت به جنوب شهرو عدم دقت در تبعات نزديكي قبور با خانه‌هاي مردم مشكلات بسياري را ايجاد خواهد كرد و بايد شهرداري تهران این سوال جنوب شهری‌ها را پاسخ دهد كه آيا ايجاد آسايش براي مرده‌هاي پايتخت مهم تر است يا حفظ سلامتي و آرامش مردم زنده ومظلوم جنوب شهر؟!

 سوالي كه جواب آن را معاون خدمات شهري شهرداري تهران اینجنین  بیان كرده است: « ظرفيت بهشت زهرا را افزايش خواهيم داد تا مشكلي براي شهروندان ايجاد نشود!. »

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سری هم به متروهای ایستگاه های پایین شهر بزنید که از تهویه و پله برقی یا خبری نیست و یا خاموشه!!! اصولا زندگی تو تهران برا پولداراست!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها